ارزش گذاری استارتاپ یا کسب‌وکار خود را به متخصصین سایتک بسپارید

تیم تحلیل کسب‌وکار سایتک با سابقه چند ساله ارتباط با صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مختلف و آشنایی با رویه ارزش گذاری استارتاپ‌ها آماده خدمت‌رسانی به آن دسته از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهایی است که تمایل دارند ارزش گذاری شوند.

بخش‌های مختلف خروجی ارزش گذاری استارتاپ

پیش بینی سناریوهای درآمدی

سناریوی درآمد در حالت ایده‌آل، سناریویی واقع‌بینانه و مبتنی بر شواهد فیزیکی است.

تعیین بودجه خروجی

بودجه خروجی به‌عدد خالص سناریوهای مرحله قبل اشاره دارد که متناسب بامرحله سرمایه‌گذاری، نوع صنعت، درآمد و محل استارتاپ متغییر است.

تعیین زمان خروج

در این مرحله زمان لازم برای به سود رسیدن و بازگشت سرمایه محاسبه می‌گردد.

سود مورد انتظار

با توجه به اطلاعات بازار و پیش‌بینی‌های موجود درآمد استارتاپ محاسبه می‌گردد

محاسبه ارزش فعلی

از کنارهم قرار دادن دیتای مراحل قبل به ارزش فعلی کسب‌وکار خواهیم رسید

مراحل تهیه گزارش ارزش گذاری استارتاپ

سوالات متداول

ارزش گذاری استارتاپ به سادگی ارزش یک کسب و کار استارتاپی است که نیروهای بازار صنعت و بخشی را که آن کسب و کار به آن تعلق دارد، در نظر می گیرد.

خدمات ارزش گذاری استارتاپ به سرمایه گذاران، سرمایه گذاران خطرپذیر و سرمایه گذاران فرشته، ارزش واقعی شرکتی را که در آن سرمایه گذاری می‌کنند، می گوید. این خدمات به آنها در تعیین کیفیت سرمایه‌گذاری که انجام خواهند داد کمک می کند و در عین حال به استارتاپ در تحقق کامل کمک می‌کند. 

ارزیاب از یک دید بی طرفانه به شرکت شما نگاه می کند و می تواند تعیین کند که شرکت شما در کجا می تواند برخی بهبودها را انجام دهد یا کارهایی را که واقعاً به خوبی انجام می دهید بهبود بخشد.

ارزش گذاری استارتاپ ممکن است تجربه تیم شما، محصول، دارایی ها، مدل کسب و کار، کل بازار، عملکرد رقابت، فرصت بازار، حسن نیت و … را در نظر بگیرد.

یک ارزش‌گذاری خوب کسب‌وکار نه تنها در مورد تعیین یک ارزش دقیق و معقول است، بلکه به این معنی است که در صورت نیاز می‌توانید با توضیحی واضح و مختصر از آن دفاع کنید.

۰۹۱۲۱۵۷۸۱۲۴ - ۰۲۱۸۸۵۵۶۱۶۵

درصوتی که نیاز به راهنمایی دارید تماس بگیرید!

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    • سلام
      به طور کلی توی اکوسیستم استارتاپی ایران کار ارزش گذاری استارتاپ‌ها بیشتر به دلیل برخورد با صندوق‌هاست. ولی به طور کلی استارتاپ‌ها برای انجام عملیات‌هایی مثل جذب سرمایه، اذغام، تملیک و فروش ناز دارن تا ارزش گذاری بشن.

    • سلام
      بله!
      تمام افراد یا موسساتی که کار ارزیابی استارتاپ یا کیب‌وکار رو انجام می‌دن، نتایج خروجی خودشون رو هر چقدر هم مه از مدل‌ها و روش‌های متنوعی استفاده کرده باشن با وضعیت اکوسیستم مقایسه می‌کنن تا از خروجی حاصله مطمئن بشن.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.