تهیه گزارش‌های تحقیقات بازاز و پژوهشی تخصص تیم سایتک است

تیم تحقیقات بازار سایتک با تجربه منحصر به فرد در تهیه و تدوین گزارش‌های تحقیقات بازار از جمله گزارش‌های جامع سلامت دیجیتال ایران ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، گزارش اقتصاد دیجیتال ایران ۱۳۹۹ و همچنین تهیه و تدوین گزارش‌های تحقیقات بازار برای شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و حتی سازمان‌های دولتی خش‌های مختلف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال و ستاد زیست فناوری می‌تواند به شما در مسیر شناخت بازارتان به شما کمک کند.

مراحل تهیه گزارش تحقیقات بازار

تعیین دقیق حوزه فعالیت شما

برای انجام هر گونه تحقیق و جمع آوری داده در قدم اول باید بدانیم که دقیقا در چه حوزه‌ای فعالیت خواهیم داشت

تدوین استراتژی تحقیقات بازاریابی

در این مرحله باید ابزارها و روش‌های جمع‌آوری داده خود را تعیین کنیم. هر موضوعی متد روش تحقیق متناسب با خود را نیاز دارد

جمع‌آوری دیتای مرتبط

در این مرحله داده‌های کمی و کیفی برای ارائه بینش عمیق مورد نظر را خواهیم یافت

آنالیز داده‌های استخراج شده

اکنون زمان دنبال کردن سرنخ‌های موجود در داده‌های استخراج شده است

تدوین خروجی کار

پس از تمام مراحل قبل لازم است تا یک گزارش عملی و کاربردی تدوین گردد

مراحل تهیه گزارش تحقیقات بازار

سوالات متداول

تحقیقات بازار تلاشی سازماندهی شده برای جمع آوری اطلاعات در مورد بازارهای هدف و مشتریان است: در مورد آنها بدانید، با شروع از اینکه چه کسی هستند. این یک جزء مهم از استراتژی کسب و کار و عامل اصلی در حفظ رقابت است.

به طور خلاصه بله، کاملا.

نمونه های کافی از شکست محصول و کسب و کار وجود دارد، صرفاً به این دلیل که تحقیقات بازار کافی از ابتدا انجام نشده است. برنامه ریزی برای عرضه یک محصول جدید، یا صادرات به بازار جدید بدون تحقیق کافی، دستور العملی برای فاجعه است. قبل از انجام چنین جهشی باید واقعاً مشتریان و رقبای خود را درک کنید.

 

شما می خواهید از طریق تحقیقات بازار به بینش عمیقی دست یابید، انواع مختلفی از تحقیقات وجود دارد که می توانید بسته به آنچه می خواهید بدانید، بهترین آن را انتخاب کنید. برخی از رایج ترین انواع فعالیت های تحقیقات بازار عبارتند از:

  • تحقیقات برند
  • اثربخشی کمپین
  • تحقیق رقبا
  • تحقیقات مصرف کننده
  • تحقیق تقسیم بندی مشتری
  • توسعه محصول
  • تست قابلیت استفاده

تحقیقات بازار می تواند به طور قابل توجهی به استراتژی بازاریابی شما کمک کند زیرا به ارائه بینش و اطلاعات کلیدی به کسب و کار کمک می کند. می‌تواند درک عمیق‌تری از مشتری و رقبای شما ارائه دهد. تحقیقات به درک اینکه چه کسی محصول یا خدمات شما را می‌خرد، چه کسی محصول یا خدمات شما را نمی‌خرد، چه چیزی باعث انگیزه آن‌ها می‌شود و اینکه آیا به برند شما وفادار هستند یا خیر کمک می‌کند که در نهایت منجر به افزایش فروش در طول زمان می‌شود.

بله!

تحقیقات بازار B2B به فرآیندی اشاره دارد که برای به دست آوردن داده ها و بینش در صنعت شما استفاده می شود. سپس این داده ها به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که مخاطب هدف شما به چه چیزی نیاز دارد و می خواهد. تحقیقات بازار B2B می تواند هر چیزی از درک برند گرفته تا استراتژی های فروش و بازاریابی باشد.

بله!

تحقیقات بازار B2C به عنوان تحقیقات بازار تجارت به مصرف کننده تعریف می شود. این تحقیقات بازار بر مشتریان غیر تجاری متمرکز است. نمونه های بسیار اساسی این امر می تواند تحقیقات بازار با مشتریان فروشگاه های مواد غذایی، تماشاگران سینما، مهمانان هتل و غیره باشد.

بله در سال‌های اخیر با توجه به روندهای جدید فناوری در کشورمان ایران نیاز به انجام تحقیقات بازار برای بازاریابی و بازارسازی در حال انجام شدن است. 

لازم به ذکر است که انجمن تحقیقات بازاریابی ایران هم در سال ۱۳۸۴ و به منظور گسترش، پیشبرد علمی فعالیت‌های تحقیقات بازاریابی، توسعه کیفی نیرو‌های متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های تحقیقات بازار و روش‌ها و موضوعات مرتبط با آن توسط جمعی از فعالان صنفی تحقیقات بازاریابی تشکیل گردید.

۰۹۱۲۱۵۷۸۱۲۴ - ۰۲۱۸۸۵۵۶۱۶۵

درصوتی که نیاز به راهنمایی دارید تماس بگیرید!