فناوریها و دادههای دیجیتالی تحول آفرین هستند. مردم، شرکتها و دولتها متفاوت از گذشته زندگی، تعامل، کار و تولید میکنند و این تغییرات به سرعت در حال شتاب گرفتن است. چگونه میتوانیم به وعدههای عظیم فناوریها و دادههای دیجیتال برای رشد و رفاه در جهانی در حال رشد پی ببریم؟ این گزارش مسیر پیش رو را ترسیم میکند. این گزارش هفت بعد سیاستی را مشخص میکند که به دولتها – همراه با شهروندان، شرکتها و سهامداران – امکان شکل گیری تحول دیجیتال و بهبود زندگی را میدهد: 1) دسترسی ؛ 2) استفاده 3) نوآوری 4) مشاغل 5) رفاه اجتماعی ؛ 6) اعتماد و 7) باز بودن بازار. همچنین فرصتها، چالشها و سیاستهای کلیدی مربوط به هر بعد را برجسته میکند. بینش، شواهد و تجزیه و تحلیل جدید ارائه میدهد و توصیههایی برای سیاستهای بهتر در عصر دیجیتال ارائه میدهد.
دوره های مرتبط
گزارش اقتصاد دیجیتال ایران 1399
گزارش اقتصاد دیجیتال ایران 1399 منتشر شد.
این گزارش مروری بر اقتصاد دیجیتال ایران، هسته مرکزی آن و لایههای محدود و وسیع در این حوزه است. با توجه به پتانسیل کشور برای خلق ارزش از روزنه تحول دیجیتال و اهمیت روزافزون مفاهیمی همچون انقلاب صنعتی چهارم این گزارش در تلاش است با ترسیم وضعیت فعلی در هر یک از لایهها جایگاه اقتصاد دیجیتال در کشور را تبیین نماید.
این گزارش میتواند برای گستره متنوعی از فعلان حوزه اقتصاد دیجیتال، فناوری و نوآوری شامل دولت و سیاستگذاران، سازمانها، سرمایهگذاران، فناوران و پژوهشگران مورد استفاده قرار گیرد. ویرایش نخست این گزارش با حمایت ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه و تدوین شده است.
تیم پژوهشی سایتک امیدوار است با همکاری نهادهای مرتبط به طور مرتب این گزارش را بهروزرسانی نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دنبال کردن نسخههای جدیدتر گزارش به وبسایت www.saytek.ir مراجعه نمایید.
اقتصاد دیجیتال: پارادایم نوین خلق ارزش و مدلهای کسب و کار جدید
- عنوان: اقتصاد دیجیتال: پارادایم نوین خلق ارزش و مدلهای کسب و کار جدید
- تهیه کنندگان: مهدی محمدی، مهدی الیاسی، سید محمد موسی زاده موسوی، کیارش فرتاش، مصطفی کوهی
- تعداد صفحات: 172
- سال نشر: 1398
chat_bubble_outlineنظرات
45000–رایگان!
قوانین ثبت دیدگاه