ارزش داده‌ها 

بسیاری از شرکت‌های خصوصی اطلاعات زیادی راجع به مشتریان خود جمع آوری می‌کنند. فیس بوک یا گوگل می‌توانند رفتار اکثر مشتریان خود را ردیابی و تحلیل کنند. این امر به آن‌ها در بازار تبلیغات قدرت عظیمی می‌بخشد زیرا می‌توانند از طریق تبلیغات و خدمات هدفمند، بهترین گروه‌های هدف را به شرکت‌ها ارائه دهند.

با این حال، هنوز برای کاربران مشخص نیست که ارزش این اطلاعات شخصی چه مقدار  است و شرکت‌ها از داده‌های خود برای چه اهدافی استفاده می‌کنند. ممکن است عجیب  باشد که اطلاعات جمعیتی یا شغلی برای شرکت‌ها تقریباً به آن اندازه که فکر می‌کنند ارزشمند نیست. درعوض، اطلاعات مربوط به برنامه‌ریزی برای خانواده، شرایط پزشکی یا مالکیت دارایی‌های خاص با قیمت بسیار بالاتری طلب می‌شود. این موضوع به دلیل ماهیت خصوصی و حساس بودن این نوع داده‌هاست  که بر مبنای آن ممکن است قصد مشتریان برای خرید کالای خاصی فاش شود

Google قادر است بسیاری از فعالیت‌های روزمره کاربران خود را از طریق سیستم عامل‌ها و خدمات مختلف خود ردیابی کند

— کریستوفر مورلی

بسیاری از مشتریان برای دریافت تبلیغات متناسب با نیازهایشان داده‌های شخصی را خود خواسته  به اشتراک می‌گذارند