هوش مصنوعی در خرده فروشی

در سال های اخیر قابلیت های هوش مصنوعی (AI) برای خرده فروشان با تمام اشکال و اندازه های مختلف به طور غیرقابل انکاری در بسیاری از بخش ها افزایش یافته است. در دنیای امروز ، خرده فروشان شروع به شناسایی مشروعی از آنچه برای ارزیابی صحیح ، توسعه و تولید راه حل های دارای هوش مصنوعی و ML در آینده لازم است کرده اند ، و از بازار شیوع بازاریابی گذشته که گذشته بود عبور کرده اند.

علاوه بر این ، علیرغم پیشرفت های پیش بینی شده ، برخی خرده فروشان هنوز به امکانات واقعی هوش مصنوعی و آنچه که مستلزم آن است ، اذعان نکرده اند. این خرده فروشان هستند که باید از خود سوال کنند: می خواهیم با هوش مصنوعی چه کار کنیم؟ واقعاً هوش مصنوعی چه چیزی می تواند ارائه دهد – و این برای مشتریان ما چه معنایی خواهد داشت؟

قدرت هوش مصنوعی

فرصتهای استفاده از هوش مصنوعی و ML برای بهبود عملیات خرده فروشی به صورت آنلاین ، در فروشگاه یا در انبار نمایی است. با این حال ، قبل از اینکه هوش مصنوعی واقعاً در این بخش قدرتمند باشد ، موانع کیفیت و کمیت داده ها باید برطرف شود.

حتی با وجود حجم زیادی از داده هایی که در حال حاضر توسط بسیاری از خرده فروشان جمع آوری شده است ، آنها بارها و بارها با گرفتن و نگهداری کافی از “مطالب بهتر” – داده های تاریخی که واقعی ، کامل و متنی هستند – تلاش می کنند تا از مزایای کامل هوش مصنوعی استفاده کنند. این داده ها اساسی هستند تا مدل های AI و ML را به بهترین شکل ممکن تبدیل کنند. در عجله برای درک نوآوری ، به راحتی می توان چالش های ارائه شده را نادیده گرفت و تمرکز را از اهداف اساسی دور کرد ، که باید عبارتند از: ROI کجاست و چه تاثیری بر تجربه مشتری دارد؟

به عنوان مثال ، یک راه حل عالی هوش مصنوعی در فروشگاه تهیه کنید که اطلاعات مشتری را جمع آوری می کند-مانند رنگ مو ، اندازه و مدل-برای توصیه محصولات جدید ، از حالت دادن مو تا آرایش ، مد تا لوازم جانبی. این امر می تواند برای مشتریان بسیار جذاب باشد ، به ویژه به دلیل همه گیری ، زیرا حداقل تماس و فاصله گذاری اجتماعی را امکان پذیر می کند.

اهداف آتی

در شرایطی که آینده فروشگاه های مختلف در خیابان های مشکوک باقی مانده است ، به دست آوردن تجربه مناسب از مشتری در هر فرصتی – که به معنی تشویق بازدید مکرر است – بسیار مهم است. در چشم انداز خرده فروشی بسیار رقابتی امروز ، که با چالش های ناشی از Covid-19 روبرو شده است ، مصرف کنندگان همچنان با موانع لرزه ای هم در دنیای آفلاین و هم در دنیای دیجیتال روبرو هستند. بنابراین ، درک مزایای اصلی فناوری جدید ، از جمله پیامدهای تجربه مشتری بسیار مهم است.

اگر محصولات بتوانند به نحو احسن و با قیمت کمتر در جاهای دیگر تحویل داده شوند ، امروزه مشتریان به دنبال خرده فروشان متفاوتی در بازار همه کاره هستند. تجربه و رضایت مشتری قوی از طریق ترفندهای فناوری به دست نمی آید ، اما از طریق اطمینان از این که فناوری می تواند به مشتریان کمک کند تا محصولاتی را که در جستجوی آن هستند به سرعت در دست بگیرند.

در عمل ، این بدان معناست که حداکثر موجودی موجود در محل مورد نیاز ، در زمان صحیح و مکان مناسب تضمین شود. این به معنای دستیابی به یک انبار و مرکز توزیع صاف است که می تواند در عین رعایت الزامات فاصله گذاری اجتماعی ، هم به فروشگاه و هم به درب ورودی مصرف کننده برسد. وقتی این ساختار وجود داشته باشد ، راه حل های هوش مصنوعی ارزش مثبت اضافه می کنند.

تغییر خوب است

خرده فروشان که از هوش مصنوعی در انبار استفاده کرده اند ، در حال حاضر پیشرفت های ملموسی را در کارایی و دقت ایجاد می کنند. با ترکیب داده های تاریخچه سفارشات با کیفیت بالا با AI و ML برای درک بیشتر جنبه های روند خرید ، از جمله سفارشات مستقیم تجارت الکترونیکی مصرف کننده ، خرده فروشان می توانند در عملیات تجدید نظر کنند. برنامه ها را می توان مجدداً سازماندهی و منابع را مرتب کرد ، در حالی که سفارشات را می توان یکپارچه در اولویت قرار داد و گزینه های تحویل جدید را فعال کرد.

علاوه بر این ، هوش مصنوعی به خرده فروشان این امکان را می دهد تا قله های فروش متغیر مانند تعجیل در مدرسه یا موج گرمای ناگهانی آوریل را بهتر مدیریت کنند. افزایش چشمگیر سفارشات تجارت الکترونیک که فروشگاه ها در سال گذشته بسته شدند ، نشان می دهد که در صورت بروز ناگهانی اوج جدید ، خرده فروشان چگونه باید به خوبی آماده شوند.

با کمک هوش مصنوعی ، خرده فروشان می توانند از پیش بینی های دقیق و جامعی استفاده کنند که می تواند برای تسریع کل فرایند تدارکات و پاسخگویی کارآمد به چالش ها در زمان واقعی استفاده شود. با نوآوری در هسته هوش مصنوعی ، خرده فروشان در هر نوع و اندازه می توانند از تعداد بیشماری فرصت های هوش مصنوعی و ML برای تساوی زمین بازی با خرده فروشان غول پیکر استفاده کنند.

هوش مصنوعی در حال فروپاشی است ، اما با کنار گذاشتن ترفندها ، ارزش واقعی و دست یافتنی هوش مصنوعی در حال حاضر با استفاده از الگوریتم های اثبات شده برای ایجاد تحولات اساسی زنجیره تامین به دست می آید.

منبع: artificialintelligence-news


هوش مصنوعی در سفارشی‌سازی بازی‌ها

سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی

رمزگشایی زبان مرده‌ها با هوش مصنوعی