تحول دیجیتال چیست؟
تحول دیجیتال به معنی ادغام فناوری های دیجیتال در تمام زمینه های یک کسب و کار است که اساساً نحوه عملکرد و ارائه ارزش به مشتریان را تغییر می دهد. این مفهوم همچنین یک تغییر فرهنگی نیز می باشد که سازمان ها را ملزم می کند تا به طور مستمر وضعیت موجود را به چالش بکشند و از آزمایش کردن و شکست خوردن نترسند.
«تحول دیجیتال برای همه مشاغل از کوچک تا بنگاه اقتصادی ضروری است». این نتیجه گیری معمولا از خروجی همه سخنرانی ها، میزگردها، مقاله ها یا مطالعات مربوط به چگونگی رقابت و بقای مشاغل از طریق دیجیتالی شدن جهان، به دست می آید. آنچه برای بسیاری از رهبران دنیای تجارت روشن نیست معنای تحول دیجیتال است. آیا فقط راهی جذاب برای حرکت به سمت فضای ابریست؟ مراحل خاصی که باید طی کنیم، چیست؟ آیا برای ایجاد چارچوبی به هدف تحول دیجیتال یا استخدام خدمات مشاوره ای، باید مشاغل جدیدی را طراحی کنیم؟ چه بخشهایی از استراتژی تجارت ما باید تغییر کند؟ آیا واقعا ارزشش را دارد؟
یک نکته: بعضی از رهبران احساس می کنند اصطلاح “تحول دیجیتال” آنقدر گسترده شده است، که کمکی هم نمی کند. شاید این اصطلاح را دوست نداشتنی باشد. اما آن را دوست داشته باشیم یا نه، فعالیت های تجاری پشت این فرآیند اصطلاح یا تجدید نظر در مدل های عملیاتی قدیمی، انجام آزمایش های بیشتر، ایجاد چابکی بیشتر در پاسخگویی به نیاز مشتریان و ماراتن رقبا؛ همچنان کاربردیست. هدف این مقاله پاسخگویی به برخی از سوالات رایج پیرامون تحول دیجیتال و ارائه شفافیت، به ویژه برای مدیران ارشد اطلاعات و رهبران آی تی است و شامل دروس آموخته هایی از کارشناسان تحول دیجیتال است. از آنجا که فناوری نقش مهمی در توانایی سازمان ها در رقابت با بازار و افزایش مداوم ارزش برای مشتریان دارد، مدیران ارشد اطلاعات نقشی اساسی در تحول دیجیتال بازی می کنند.
همچنین لازم به ذکر است که سازمان های امروزی در موقعیت های مختلفی از مسیر تحول دیجیتال قرار دارند. اگر احساس می کنید در کار تحول دیجیتال در جا می زنید، بدانید تنها نیستید. یکی از سخت ترین سوالات در تحول دیجیتال این است که چگونه می توان از شروع یک کسب و کار تا رسیدن به تولید انبوه محصولات یا خدمات را پشت سر گذاشت. بسیاری از مدیران ارشد اطلاعات و سازمان ها فکر می کنند که در این تحول بسیار عقب تر از همتایان خود هستند، در حالی که چنین نیست.
امسال، بیماری همه گیر COVID-19 فوریت جدیدی را برای دستیابی به اهداف تحول دیجیتالی به ارمغان آورده است و بسیاری از سازمان ها را مجبور به سرعت بخشیدن به کار تحول کرده است.
با این وجود رهبران فناوری اطلاعات همچنان با چالش هایی از جمله بودجه بندی، مبارزه با استعدادها و تغییر فرهنگ دست و پنجه نرم می کنند. بیایید برای مشاوره از همتایان و کارشناسان تحول دیجیتال خود تحقیق کنیم.
تحول دیجیتال چیست و چرا از امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است؟
تحول دیجیتال چیست ؟
از آنجا که تحول دیجیتال برای هر شرکتی متفاوت به نظر می رسد، تشخیص دقیق تعریفی که برای همه کاربرد داشته باشد، دشوار است. با این حال، به طور کلی، ما تحول دیجیتال را به عنوان ادغام فناوری دیجیتال در تمام زمینه های یک کسب و کار تعریف می کنیم که منجر به تغییراتی اساسی در نحوه فعالیت مشاغل و نحوه ارائه ارزش آنها به مشتریان می شود. همچنین، این تحول یک تغییر فرهنگی است که سازمان ها را ملزم می کند تا به طور مداوم وضعیت موجود را به چالش بکشند، اغلب آزمایش کنند و از شکست خوردن تنرسند. این تحول گاهی اوقات به معنای دور شدن از فرآیندهای طولانی مدت کسب و کار است که شرکت ها بر اساس اقدامات نسبتاً جدیدی که هنوز در حال تعریف شدن است ، ساخته شده اند.
جی فررو « Jay Ferro»، مدیر ارشد اطلاعات شرکت Quikrete، اخیرا توضیح داد، «تحول دیجیتال باید با طرح یک مسئله، یک فرصت واضح یا یک هدف دست نیافتنی آغاز شود». «چرایی» تحول دیجیتال سازمان شما ممکن است در مورد بهبود تجربه مشتری ، کاهش اصطکاک سازمانی، افزایش بهره وری یا افزایش سودآوری باشد. جی میگوید، « این تحول حتی اگر یک رویا باشد، ممکن است با استفاده از فناوری های دیجیتالی فعالی که سال ها پیش در دسترس نبودند تبدیل به بهترین کسب وکار ممکن شود».
رهبران، به این فکر کنید که تحول دیجیتال در عمل برای شرکت شما به چه معناست و چگونه آن را بیان می کنید. جیم سوانسون « Jim Swanson »، مدیر ارشد اطلاعات «Johnson & Johnson» می گوید: «دیجیتال یک کلمه ذهنی است که برای بسیاری از افراد معنای زیادی دارد». سوانسون، كه قبل از پیوستن به «Johnson & Johnson» در اوایل سال 2020، به تحول دیجیتال در «Bayer Crop Science» و قبلاً به عنوان مدیران ارشد اطلاعات در Monsanto» مشغول به كار بود، «هنگامی كه در مورد تحول دیجیتال بحث می كنید، سعی کنید معنای آن را باز کنید».
در مونسانتو، سوانسون در مورد تحول دیجیتال از نظر مشتری بحث کرد. او می گوید: «ما در مورد عملیات اتوماسیون، در مورد مردم و در مورد مدل های جدید تجاری صحبت می کنیم. این موضوعات، با ترکیب تجزیه و تحلیل داده ها ، فناوری ها و نرم افزارها پیچیده شده است با این حال همه آن ها تاثیر گذار هستند».
سوانسون می گوید، «مرکز آن ها رهبری و فرهنگ است. شما می توانید همه آن چیزها را داشته باشید دید مشتری، محصولات و خدمات، داده ها و فناوری های بسیار جالب اما اگر رهبری و فرهنگ در قلب شما نیست، شکست می خورید. درک معنای دیجیتال برای شرکت شما خواه یک موسسه مالی، کشاورزی، دارویی یا خرده فروشی باشید ضروری است».
ملیسا سوئیفت «Melissa Swift»، مشاور دیجیتال «Korn Ferry» در آمریکای شمالی و حساب های جهانی، با نظر سوانسون موافق است که کلمه «دیجیتال» دارای یک مشکل است زیرا برای بسیاری از افراد معنای متفاوتی دارد.
او میگوید، « به یك نفر بگویید ” دیجیتال ” و او فكر می كند كه به معنی بدون كاغذ است». معنی واژه «دیجیتال» تا حدودی آشفته است و این موضوع باعث ناراحتی بسیاری در سازمان ها می شود.
ملیسا می گوید، «تصور كنید كه مرتباً یك همبرگر سفارش می دهید و همه چیز را از یك هات داگ گرفته تا یك ساندویچ مرغ گرفته تا یك سالاد سزار تهیه می كنید …». رهبران باید در چارچوب گفتگوها پیرامون موضوع تحول دیجیتال از این واقعیت کاملاً آگاه باشند.
چرا تحول دیجیتال مهم است؟
یک کسب و کار ممکن است به چندین دلیل تحول دیجیتالی به خود بگیرد. اما تا حد زیادی، محتمل ترین دلیل این است که آن ها مجبورند؛ این یک مسئله برای بقا است. به دنبال مشکلات همه گیر، توانایی سازمانی برای انطباق سریع با اختلالات زنجیره تامین، فشارهای بازار و تغییر سریع انتظارات مشتری بسیار مهم شده است.
همچنین اولویت های مالی این واقعیت را منعکس می کند. طبق راهنمای هزینه جهانی تحول دیجیتال شرکت جهانی داده بین المللی «IDC»، هزینه های مربوط به تحول دیجیتال «DX» شیوه های تجاری، محصولات و سازمان ها (با وجود چالش های ارائه شده توسط همه گیر COVID-19) با سرعت بالایی ادامه دارد». IDC پیش بینی می کند که هزینه های جهانی برای فناوری ها و خدمات دی اکس در سال 2020 با رشد 10.4 درصدی به 1.3 تریلیون دلار برسد. این مقایسه با رشد 17.9 درصدی در سال 2019 است. اما همچنان یکی از معدود نقاط روشن در یک سال است که با کاهش چشمگیر در هزینه های کل فناوری مشخص می شود.
در یک رویداد که به تازگی توسطMIT Sloan برگزار شده، مدیران ارشد اطلاعات، رهبران فناوری اطلاعات تایید کردند که از زمان شروع همه گیری مشکلات، رفتار مصرف کننده با سرعت بسیاری از خیلی جهات تغییر کرده است. سندی پنتلند Sandy Pentland»، استاد آزمایشگاه MIT Media، توضیح میدهد که چگونه سیستم های خودکار بهینه شده در جاهایی مانند مدیریت زنجیره تامین هنگام مواجهه با تغییرات سریع در عرضه و تقاضا از بین می روند. واقعیتی که تقریبا همه در سطح همه گیری با آن روبرو شده اند.
هنوز زود است حدس بزنیم که کدام یک از تغییرات طولانی مدت مصرف کننده باقی می ماند. با این حال، رادنی زمل «Rodney Zemmel» از McKinsey ، می گوید که در سمت مصرف کننده « دیجیتال تقریباً در همه جهت ها شتاب گرفته است». یک عامل مهم برای تماشای میزان تغییر اجباری است. به عنوان مثال سه نفر از چهار آمریکایی رفتار جدیدی را در خرید خود تجربه می کنند. در صورت امکان، تأکید امروز بر ماندن در خانه است، اگر میتوانید خلاف آن عمل کنید.
زمل می گوید، داده های مک کینزی نشان می دهند که تغییر سریع به سمت انشارات و تناسب اندام آنلاین به طور دائمی باقی خواهد ماند. اما بیشترین تغییرات مربوط به غذا بود. آشپزی در منزل و خرید آنلاین مواد غذایی (دسته ای که به طور کلی در برابر جابجایی آنلاین مقاوم است) احتمالاً محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته در بین مصرف کنندگان خواهد داشت. معاملات غیر نقدی نیز در حال افزایش است. در سمت محصولات و خدمات ارائه شده به کسب و کارها(B2B)، داده های مک کینزی نشان می دهد که فروش از راه دور کاری انجام میشود. برای مدیران ارشد اطلاعات، این بدان معناست که آزمایش سریع دیگر اختیاری نیست.
مارک اندرسون «Mark Anderson»، مدیر ارشد معماری راه حل «Equinix»، «این سال را یک آزمایش اجباری برای بسیاری از چیزهایی است که در مورد آنها فکر کرده بودیم اما آن ها را امتحان نکرده بودیم». به عنوان مثال، وی مشاهده کرد، بسیاری از زنجیره های تأمین که شرایط را به خوبی درک نکرده اند و همچنان از کاغذ استفاده میکنند. و این در حالی است که ما شروع به بررسی فناوری هایی مانند blockchain و IoT کرده ایم.
همانطور که دیون هینچکلیف «Dion Hinchcliffe»، معاون و تحلیلگر اصلی «Constellation Research»، می نویسد، «مدیران ارشد فناوری اطلاعات در سازمان های امروزی که به سرعت در حال پیشرفت هستند، باید با سرعت تغییر مطابقت داشته باشند، عقب بیفتند و تا میتوانند کاوش کنند. این مسئله ایست که در دنیای دیجیتال امروزی مطرح است، جایی که اقدامات جسورانه به همراه آزمایش های نوآورانه راه یابی و پشتیبانی شود. همچنین باید هنگام کنترل مشکلات عملیاتی روزانه، ارائه خدمات و واگرایی هایی غیر قابل پیش بینی مانند حمله سایبری بزرگ یا نقض اطلاعات انجام شود».
چگونه همه گیری COVID-19 تحول دیجیتال را تغییر داده است؟
سویفت میگوید، «ما شاهد بوده ایم که بحران COVID چگونه به سرعت دستورالعمل های تحول دیجیتالی شرکت ها را دوباره شکل می دهد».
به طور مثال او پیشنهاد می کند؛ تجربه کارمندان را در نظر بگیرید. حتی با توجه به اینکه تجربه کارمندان به یکی از موضوعات اصلی در جامعه منابع انسانی تبدیل شده است، در محافل فناوری اطلاعات این استقبال قدری متفاوت است. گاهی اوقات کلیشه ای به عنوان”بعضی کارمندان که انتظار دارند که مشتری های کلاس بالا تکنولوژی را با کم ترین بودجه ها داشته باشند». امروزه، با وجود این که بخش عظیمی از نیروی کار به صورت دورکار فعالیت میکند، تجربه دورکاری کارکنان در زمینه فناوری دیجیتال از «تجربه خوبی است» به «تنها راهحل انجام کار» تبدیل شده است.
سوئیفت برخی از زمینه های دیگر تلاش برای تحول دیجیتال را که COVID-19 در دستور کارهای مدیران ارشد اطلاعات قرار داد، اینگونه می گوید:
• دستیابی به پشتیبانی مشتری از طریق ابزارهایی از جمله ربات های گفتگو کننده «chatbots»
• ابزارهای اتوماسیون به دلایل انعطاف پذیری آن ها
سوئیفت می گوید، مدیران ارشد اطلاعات در پاسخ به همه گیری ها، مفهوم تحول را پذیرفته اند که «بهترین بودن دشمن خوب بودن است». هیچ چیز مانند یک بحران کامل، کمال گرایی درونی افراد و سازمان ها را سرکوب نمی کند. در پاسخ به اختلالات چشمگیر، بسیاری از سازمان ها مجدداً درمورد رابطه خود با فناوری های دیجیتال مجدداً تامل کردند.
چارچوب تحول دیجیتال چگونه است؟
اگرچه تحول دیجیتال براساس چالش ها و خواسته های خاص سازمان بسیار متفاوت خواهد بود ، اما در بین مطالعات موردی و چارچوب های منتشر شده ، چند ثابت و مضمون مشترک وجود دارد که همه رهبران تجارت و فناوری باید در هنگام تحول دیجیتال در نظر بگیرند.
به عنوان مثال ، این عناصر تحول دیجیتال اغلب ذکر می شوند:
• تجربه ی مشتری
• چابکی عملیاتی
• فرهنگ و رهبری
• نیروی کار فعال
• یکپارچه سازی فناوری دیجیتال
در حالی که هر کدام توصیه های خاص و گام ها یا ملاحظات مختلفی دارد، مدیران ارشد اطلاعات هنگام تدوین استراتژی تحول دیجیتال خود باید به دنبال آن موضوعات مشترک مهم باشند.
چند نمونه از چارچوب های تحول دیجیتال عبارتند از:
• MIT Sloan
• Cognizant
• Altimeter
• Ionology
فرهنگ چه نقشی در تحول دیجیتالی بازی می کند؟
در سال های اخیر، نقش فناوری اطلاعات اساساً تغییر کرده است. مدیران عامل به طور فزاینده ای می خواهند مدیران ارشد اطلاعات در سازمان هایشان به درآمدزایی کسب و کارشان کمک کنند. طبق نظرسنجی مدیران ارشد اطلاعات « Harvey Nash/KPMG » با فراوانی بیش از 4600 مورد، مهمترین اولویت عملیاتی مدیران ارشد اطلاعات، بهبود روند تجارت است. اما در بین «رهبران دیجیتال» شرکت هایی که به عملکرد بسیار خوبشان شناخته می شوند بالاترین اولویت عملیاتی، تولید محصولات جدید و نوآورانه است.
فناوری اطلاعات به جای تمرکز بر پس انداز، عامل اصلی سریمایه گذاری و نوآوری در تجارت شده است. پذیرش این تغییر نیاز دارد تا همه افراد شرکت در مورد نقش فناوری اطلاعات و تأثیر آن در تجربیات روزمره خود تجدید نظر کنند. اگرچه فناوری اطلاعات نقش مهمی در پیشبرد استراتژی تحول دیجیتال بازی می کند، کار پیاده سازی و انطباق با تغییرات عظیم همراه با تحول دیجیتال به عهده تمام بخش های یک سازمان است. به همین دلیل، تحول دیجیتال مسئله مردم است.
برایسون کوهلر «Bryson Koehler» می گوید، «هنگامی كه فناوری اطلاعات را عملیاتی می كنید، ایجاد قابلیت های جدیدی مییباید که قبلاً وجود نداشتند. اگر به اکثریت قریب به اتفاق شرکت های نوپا نگاه کنید، آنها با بسته های نرم افزاری غول پیکر و بزرگ به عنوان پایه شرکت خود شروع نمی کنند. بلکه با ارائه مدلی از نسخه های اولیه محصولاتشان وارد بازار شده و با در نظر گرفتن نیاز مشتری ها و مخاطبین همچنین بازخورد آن ها، نسخه های جدید و بروز خود را منتشر می کنند. اگر می خواهید درون یک شرکت بزرگ نوآوری ایجاد کنید، پس نباید با قدم های بزرگ شروع کنید. شما برای اجرای سرورها اینجا نیستید. شما برای اجرای مرکز داده، شبکه و یا عملیات اینجا نیستید. شما باید انتظارات را باز تعریف کنید. این همان چیزی است که شما می توانید با آن شروع کنید».
امروزه رهبران فناوری اطلاعات بیش از هر زمان دیگری خود را در تیم های چند منظوره می بینند. ابتکارات تحول دیجیتال معمولاً گروه های کاری، عناوین شغلی و فرآیندهای طولانی مدت کسب و کار را تغییر شکل می دهند. هنگامی که افراد از این ارزش می ترسند به این دلیل که شغلشان را در معرض خطر می بینند، رهبران باید با اتکا به مهارت های نرم رهبری که کسب آن ها بسیار سخت به نظر می باشد، باید با این موج مقابله کنند.
تحولات برجسته معمولا با همدلی آغاز می شوند. وقتی همدلی شما واقعی است، اعتماد به نفس شما نیز تقویت می شود. اگر سازمانی دارید که تلاش برای تحول در آن حمایت نشود، موفقیت غیرممکن است. شما باید رهبرانی داشته باشید که بدانند «خوب بودن» چگونه به نظر می رسد و انگیزه آن را دارند تا به سازمان خود کمک کنند تا درک کند چرا فعالیت های روزمره تان را انجام می دهید. برای مثال به وسیله مواردی از قبیل، هی، ما در حال کار با تیم شما هستیم و احساس آن متفاوت است، یا نمی توانیم باور کنیم که تیم آی تی این پروژه را زودتر از موعد تحویل داده و نیازهای تجاری ما را برآورده است. این امر آشکار خواهد شد.
سوئیفت، در کارهای مشاوره ای خود دریافت که سه گروه از کارمندان تمایل به حرکت تحول آهسته دارند: قدیمی ها، قانون مدارها و گوشه گیرها
از نظر او شرکت ها نباید این سه گروه را نادیده بگیرند بلکه با آنها درگیر شوند. اما چطور آن را انجام بدهند؟ پیشنهاد وی: گروه خود را به صورت تیم های مجزا در نظر بگیرید و برای رسیدن به بخش های مختلف در موقعیت های مختلف تلاش کنید.
چه چیزی تحول دیجیتال را تحریک می کند؟
یک عنصر مهم تحول دیجیتال، فناوری است. اما غالباً بیشتر از آن که از یک فناوری جدید استفاده شود، سازمان ها به فکر بکارگیری فرآیندهای منسوخ شده و تکنولوژی های قدیمی هستند. نوآوری نیز یکی از محرک های این تحول است.
به عنوان مثال، در حوزه فناوری اطلاعات دولتی، آژانس های دولتی بیشتر در آستانه تحقق پتانسیل کامل مدل ابری هستند. از کاهش هزینه ها گرفته تا استفاده از ابر برای مزیت های استراتژیک. دیو اگتس «Dave Egts»، لیستی از 9 گرایش فناوری را كه دولت را متحول می كند، منتشر كرد و یكی از آن ها که كلید اصلی توانایی آینده فناوری در دولت است، مدل ابر به عنوان محرک نوآوریست.
استفاده از فناوری های دموده، در بخش آی تی بسیاری از سازمان ها همچنان یکی از موانع اصلی توانایی مدیران ارشد اطلاعات ها را برای دستیابی به موفقیت در یک استراتژی تحول دیجیتال است. همانطور که بیت دوین «Beth Devin»، مدیر عامل و رئیس شبکه نوآوری و فناوری های نوظهور «Citi Venture»، توضیح داده است؛ فناوری های قدیمی می تواند به یک مانع پرهزینه برای توسعه آی تی در سازمان ها تبدیل شود. اگر 70 تا 80 درصد بودجه آی تی را برای بهره برداری و نگهداری سیستم های قدیمی خرج می کنید، دیگر چیزی برای استفاده از فرصت های جدید و پیشبرد تجارت باقی نمی ماند. و این هزینه با گذشت زمان و افزایش استهلاک فتاوری ها همچنان افزایش می یابد.
علاوه بر این، فناوری های جدید با بکار گیری معماری و فناوری های ابری ساخته می شوند. یعنی رویکرد تولید و استفاده فتاوری های قدیمی بعد از مدتی معذور به منسوخیت است. بیت در ادامه با توجه نظرسنجی اخیر «Deloitte» این چنین برداشت می کند، یک عامل حیاتی که باعث به روزرسانی فناوری های دموده در سازمان ها می شود، ارتباط تکنولوژیکی است. همه می دانیم فناوری های قدیمی به دلیل زبان های قدیمیشان، پایگاه های اطلاعاتی و غیره، دارای انعطاف پذیری کافی نیستند و فاصله قابل توجهی با فناوری روز دارند.
اگر مشاغل امروز می خواهند با سرعت مناسب و همزمان با تغییر دیجیتال، متحول شوند، باید تلاش کنند تا جایی که امکان دارد تعامل خود را با فناوری افزایش داده و آن را بهینه کنند. برای بسیاری، این به معنای اتخاذ متدهای چابک در کسب و کارشان است. فناوری های اتوماسیون همچنین به بسیاری از سازمان های فناوری اطلاعات کمک می کند تا سرعت خود را کاهش داده و هزینه های فنی خود را کاهش دهند.
ترندهای کلیدی تحول دیجیتال در سال 2020 کدامند؟
همانطور که استفان اوربای «stephanie Overby» می گوید، با وجود این که تحول دیجیتال تقریبا در تمام صنایع در حال توسعه و رخ دادن می باشد، مشاهده شد که خستگی ناشی از این تحول بسیار واقعی است. اکنون زمان خوبی است که از خود بپرسید آیا تیم شما خسته شده است یا کمتر درگیر کار شده است؟
سال 2020، سال اقدامات دیجیتالی خواهد بود و کسب و کارهایی که همچنان تغییر و بهبود فرهنگ سازمانی را دست کم می گیرند اتفاق افتادن این تحول را به خطر می اندازند. هشت روند اصلی تغییر شکل دیجیتال وجود دارد که رهبران تجارت و فناوری اطلاعات باید از آنها در سال 2020 آگاه باشند:
• پذیرش سریع مدل های بروز عملیاتی دیجیتال، از جمله تیم های یکپارچه چند منظوره
• استفاده بهینه از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
• ادامه فعالیت ادغام و تملک در صنعت و برون سپاری فناوری اطلاعات.
• مشاوره های مشارکت دیجیتال
• پذیرش فناوری های ابری
• معیارهای موفقیت در تحول دیجیتال
• توجه بیشتر به ارزش بلندمدت ابتکارات دیجیتال
چگونه می توان بازگشت سرمایه «ROI» را حین تحول دیجیتال اندازه گرفت؟
برای اثبات موفقیت تلاش های انجام شده در مسیر تحول دیجیتال ، رهبران باید بازده سرمایه گذاری را به صورت کمی بررسی کنند. این گفته آسان تر از انجام پروژه هایی است که از مرزهای تجاری عبور می کنند. ضمنا نحوه ورود شرکت را به بازار و همچنین اغلب تعاملات با مشتریان و کارمندان را به طور اساسی تغییر می دهند. علاهi بر این، تلاش ها برای ایجاد تحول دیجیتال ادامه دارد و روزانه در حال پیشرفت و توسعه است، که می تواند محاسبات سنتی و دموده ارزش گذاری تجاری و رویکردهای حاکمیت مالی را از کارآیی کمتری برخوردار سازد. نکته قابل توجه از نظر برایان کپلان «Brian Caplan»، مدیر مشاور مشاوره مدیریت «Pace Harmon»، این است، «فقط پیاده سازی این فناوری کافی نیست».
ابتدا از خودتان بپرسید، آیا به اندازه کافی ریسک می کنید یا خیر؟
سسیلیا ادواردز « Cecilia Edwards»، مشاور تحول دیجیتال، می گوید، «هنگام تعیین نحوه عملکرد سرمایه گذاری های تحول دیجیتال، بهتر است یک نمونه کار داشته باشید. دقیقاً همانطور که یک مدیر صندوق سرمایه گذاری مشترک یا یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر برای تعیین میزان پیشرفت کار به عملکرد کلی نگاه می کند، رهبران تحول دیجیتال نیز باید نگاه کلی به تلاش های تغییر دیجیتال داشته باشند. این امر از آن جهت مورد اهمیت ویژه ای است تا عملکرد کم یک پروژه خاص تأثیر منفی بر تلاش های کلان فناوری اطلاعات نداشته باشد. همچنین توان آمادگی برای تحمل خطرات ضروری که باید برای دستیابی به تحول دیجیتال مد نظر واقع شود.
در مرحله بعدی،
بهترین روش ها و معیار های تحول دیجیتال در نظر بگیرید:
• معیار های اولیه را از قبل تنظیم کنید
• معیارهایی برای آزمایش های چابک ایجاد کنید و فراموش نکنید هدف یادگیری و کسب تجربه است.
• نتایج کسب و کار را در آن بگنجانید، به عنوان مثال ، رشد درآمد ، ارزش مشتری در طول زندگی ، زمان ورود به بازار
چگونه می توانیم تحول دیجیتال را شروع کنیم؟
ما تا اینجا فهمیدیم که تحول دیجیتال چیست ؟ اگر تمام نکاتی که بررسی شدند باعث می شود احساس سختی داشته باشید، نترسید. یکی از بزرگترین باورهای غلط مدیران ارشد اطلاعات در مورد تحول دیجیتال این است که همه رقبا خیلی بیشتر از آنچه که نشان می دهند، جلوتر هستند. این باور به این دلیل شکل می گیرد که رسانه ها معمولا به تمجید ار تراسفوماتورها می پردازند، اما انتقاد کمی نسبت به سخت بودن تحول یا مدت زمانی که ممکن است برای یک شرکت معمولی طول بکشد، می گویند. همانطور که کسب و کارها استراتژی تحول دیجیتال خود را تدوین می کنند، از مدیران ارشد اطلاعات و رهبران آی تی که قبلاً سفر خود را شروع کرده اند چیزهای زیادی می توان آموخت.
منبع مقاله ( تحول دیجیتال چیست ): وبسایت enterprisersproject.com
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
پاسخی بگذارید