رونمایی از رویداد حمایت از کسب و کارهای حوزه سلامت دیجیتال هلثینو
فرصتها به افراد چسبیدهاند و همانند ابرها در حرکت هستند. برای دستیابی به فرصتهای بیشتر باید با افراد بیشتر آشنا شوید.
رید هافمن، همبنیانگذارلینکدین
سلامت دیجیتال چیست؟
به طور کلی میتوان دامنه گسترده سلامت دیجیتال را شامل دستههایی مانند موبایل سلامت (mHealth)، فناوری اطلاعات سلامت (IT)، پزشکی از راه دور و پزشکی شخصی دانست. موبایل سلامت به معنی استفاده از خدمات پزشکی از طریق تلفن های همراه و از راه دور همچنین فناوری اطلاعات سلامت، به کارگیری آی تی برای کنترل سلامت افراد، رصد وضعیت بیماران و بهبود و تسریع فرآیندهای درمان است.
از برنامههای پزشکی همراه و نرمافزارهایی که به پزشکان در اتخاذ تصمیمات بالینی کمک میکنند گرفته تا هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی. همانطور که مشاهده میکنیم فناوریهای دیجیتال انقلابی در مراقبتهای بهداشتی ایجاد کردهاند. ابزارهای سلامت دیجیتال پتانسیل گستردهای برای بهبود توانایی پزشکان در تشخیص درمان دقیق بیماری و تقویت خدمات درمانی برای افراد دارند.
فناوریهای بهداشت دیجیتال از سیستم عاملهای رایانهای، اینترنت، نرم افزارها، حسگرها و غیره برای مراقبتهای بهداشتی و زمینههای مرتبط استفاده میکنند. این فناوریها طیف گستردهای از کاربردها را شامل می شوند، از اپلیکیشنها گرفته تا استفاده گجتهای مختلف به عنوان یک وسیله پزشکی.
چرا سلامت دیجیتال؟
تا قبل از همهگیری کرونا مقالات بسیاری در زمینه سلامت دیجیتال منتشر شده بود. اما پس از آن بود که مشاهده شد استفاده از فناوری اطلاعات در این حوزه چه مزایایی دارد. مهمترین این مزیتها شامل:
- از بین بردن ناکارآمدی
- افزایش دسترسی
- کاهش چشمگیر هزینهها
- افزایش بی سابقه کیفیت
آیا سلامت دیجیتال ارزش سرمایهگذاری دارد؟
در سالهای گذشته استارتاپها و شرکتهای زیادی ایدههای خود را برای کمک به بیماران و کم کردن دردسرهای آنها در فرآیندهای درمانی توسعه دادهاند. این در حالیست که پس از همهگیری ویروس کرونا به مزیت استفاده از فناوری در صنعت پزشکی پی بردیم.
با شروع سال 2020، سرمایهگذارهای زیادی به حوزه سلامت علاقمند شدند که دو دلیل عمده داشت: اول، بازگشت سرمایه فوقالعاده و دوم، اهمیت توجه به وظیفه اجتماعی بود. طبق آمار منتشر شده، در سال 2019، ارزش بازار سلامت دیجیتال 106 میلیون دلار بود ولی پیشبینی میشود این عدد تا سال 2026 حدودا شش برابر شود یعنی به 620 میلیارد دلار برسد.
میزان استفاده مردم کشور ایالات متحده از محصولات و خدمات سلامت دیجیتال در سال 2020 حدود 40 درصد بیشتر از سال 2019 بود. این آمار حاکی از اعتماد مردم به فناوریهایست که در حوزه سلامت به کار گرفته میشوند. بدون شک تمام جهان در مسیر توسعه این حوزه هستند.
شرکت در رویداد سلامت دیجیتال چه مزیتهایی دارد؟
شبکهسازی
زمانی که شما وارد یک رویداد سرمایهگذاری میشوید، با طیف گستردهای از همکاران خود آشنا میشوید. از کسانی که میخواهند در حوزه کاری شما سرمایهگذاری کنند تا افرادی که ایدههایی طلایی برای حل مشکلات شما به همراه دارند. شما با شرکت در این رویداد فرصت آن را دارید تا به صورت رایگان با خبرگان حوزه خود به تبادل نظر بپردازید.
بازاریابی
در دنیای امروز که افراد و کسبوکارها در حال برندیگ خود هستند؛ فرصت حضور در چنین رویدادی که شرکتهای بزرگ حوزه سلامت دیجیتال شرکت میکنند یک قدم مثبت به سمت بازاریابی است.
آموزش
یکی از بخشهای جذاب این رویداد سلامت برگزاری جسلات آموزشی و انتقال تجربه است. آشنایی با جدیدترین ترندها و تبادل نظر با خبرگان این حوزه میتواند برای شما بسیار مفید باشد. فراموش نکنید که فراگیری فناوریهای مختلف یکی لازمههای حضور در بازارهای آینده است.
توسعه یک محصول منحصر به فرد
امروزه رویدادها، به خصوص رویدادهای سرمایهگذاری و جذب ایده، به عنوان یکی از مراحل توسعه کسبوکار به شمار میروند. به همین دلیل است که استیو جابز میگوید: در صورتی که به ایدهای برای توسعه یک محصول نیاز دارید، در رویدادهای جذب ایده به دنبال آن باشید.
اعتمادسازی
یکی از چالشهای کلیدی هنگام تعامل دو کسبوکار، عدم اعتماد طرفین به یکدیگر است. این در حالی است که شرکتکنندگان رویدادهای سرمایهگذاری و جذب ایده، مورد تائید برگزار کنندگان رویداد هستند و کاملا قابل اعتماد هستند.
برگزار کنندگان این رویداد چه سازمانهایی هستند؟
رویداد سلامت دیجیتال، هلثینو توسط مرکز رصد و ترویج اقتصاد دیجیتال (سایتک) به عنوان کارگزار ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت و برگزار میشود.
این فراخوان در چه کانالهایی انتشار مییابد؟
فراخوان سرمایهگذاری در تمام رسانهها و شبکات اجتماعی سایتک، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز توسعه فناوریهای نوظهور دیجیتال، ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و منتشر میشود. فراخوان جذب ایده نیز در رسانههای دانشگاهی، پارکها و مراکز نوآوری و منتشر خواهد شد.
مدل برنامه حمایتی هلثینو
فازبندی برنامه هلثینو به شرح زیر میباشد:
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
پاسخی بگذارید