سایتک در تمام فرآیند دریافت گواهی دانش بنیانی همراه شماست!

مشاوره دانش بنیان

سایتک با سابقه کارگزاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اقدام به ارائه مشاوره دانش بنیان برای شرکت‌هایی کرده است که علاقمند به دانش‌بنیان شدن هستند. شرکت‌هایی که در آغاز یا میان این فرآیند هستند، شرکت‌هایی که در دانش‌بنیان شدن رد شده‌اند و حتی مجموعه‌هایی که نیاز به راهنمایی برای اخذ گواهی دانش بنیان دارند؛ می‌توانند با دریافت مشاوره دانش بنیان از کارشناسان مجرب که سابقه فعالیت در بخش‌های مختلف دانش بنیان را داشته‌اند.

ما در چه مراحلی می‌توانیم به شما کمک کنیم:

آشنایی با دانش بنیانی

آشنایی با دانش بنیانی و مزایای آن از قبیل وام‌ها، تسهیلات، گرنت‌ها، معافیت‌های مالیاتی و غیره

انجام مراحل دانش بنیانی

مشاوره درخصوص 0 تا 100 فرآیند دانش بنیانی ار معرفی مراکز گرفته تا تبیین نقشه راه دریافت گواهی

ارسال اطلاعات

معرفی کاربرگ‌ها و فرم‌ها همچنین نحوه تکمیل آن‌ها

درخواست تجدید نظر

راهنمایی برخی از شرکت‌ها که در فرآیند دانش بنیانی رد شده‌اند

تمدید دانش بنیانی

مشاوره برای شرکت‌هایی که درخواست تمدید دانش بنیانی دارند

مراحل مشاوره دانش بنیان سایتک

سوالات متداول درباره دریافت گواهی دانش بنیان

قبل از هر چیزی شما نیاز به یک شرکت ثبت شده دارید تا بتوانید برای دانش بنیان شدن اقدام کنید. زمانی که شرکت شما ثبت شد باید محصول یا سرویسی ارائه دهید. دقت کنید که محصولات و خدمات دانش بنیان می‌شوند. در مکالمات و ادبیات مرسوم، لفظ دانش بنیان به شرکت‌ها اطلاق می‌شود که اشتباه است. شرکت‌ها در واقع به واسطه ارائه خدمات و محصولات فناوری‌محور خود، دانش بنیان می‌شوند.

ضمنا براساس آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات شرکت‌های دارای شرایط زیر شامل این قانون می‌شوند:

سطح فناوری: شرکت‌هایی که می‌خواهند دانش بنیان شوند باید محصول یا سرویسی در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط رو به بالا باشد. منظور از محصول یا سرویس دارای فناوری‌های بالا این است که دانش فنی طراحی و تولید آن به سختی قابل کپی‌کردن باشد، برای توسعه نیازمند فرآیند تحقیق و توسعه باشد و فناوری مورد اسفتاده در آن منجر به کارکردهای پیچیده‌ای در محصول شده باشد.

سطح تولید: محصول یا سرویس مورد نظر حتما درحال تولید باشد در غیر اینصورت حداقل دارای یک MVP باشد.

بله

اما با وجود پیچیدگی‌های فراوان فرآیند دریافت گواهی دانش بنیانی و همچنین سخت بودن ادبیات به‌کار رفته در فرم‌ها و کاربرگ‌های مورد نیاز پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتی‌الامکان از خدمات شرکت‌های مشاوره دانش بنیان استفاده کتید.

  • معافیت از دادن مالیات، عوارض، سود بازرگانی، حقوق گمرکی و عوارض صادراتی
  • امکان دریافت تسهیلات (وام) کم بهره یا بدون بهره کوتاه یا بلند مدت،
  • استفاده از خدماتی از جمله اسقرار شرکت ها و موسسات دانش بنیان، برای استقرار در محل پارک های علم و فناوری، مناطق ویژه اقتصادی و یا مناطق ویژه علم و فناوری و مراکز و سازمان های رشد
  • مشارکت در طرح های سرمایه گذاری فناورانه، حمایت از توسعه و ارتقای زیست بوم فناوری کشور
  • دریافت خدمات حمایتی از استانداردها و جوایر، خدمات تجاری سازی توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • دریافت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای تجهیز یا توسعه زیر ساخت
  • امکان دریافت ضمانت نامه برای شرکت
  • افزایش احتمال جذب سرمایه گذار دولتی و یا خصوصی
  • دریافت خدمات به صورت رایگان یا با تخفف ویژه از شرکت‌های زیر مجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

انواع شرکت‌های دانش بنیان:

الف- نوپا نوع 1
ب- نوپا نوع 2
ج- تولیدی نوع 1
د- تولیدی نوع 2

در ادامه با تفاوت میان این شرکت‌ها آشنا خواهیم شد ابتدا تعریف آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان را خواهیم گفت و در ادامه آن را توضیح خواهیم داد:

شرکت‌های دانش‌بنیان «نوپا نوع 1»:  شرکت­های نوپا که دارای اظهارنامه مالیاتی سال مالی گذشته خود نیستند یا دارای درآمد عملیاتی در اظهارنامه مالیاتی سال مالی گذشته خود نیستند؛ یعنی شرکت‌هایی که فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده‌اند و همنوز هیچ دستاورد مالی نداشته‌اند.

شرکت‌های دانش‌بنیان «نوپا نوع 2»: شرکت­های نوپا که دارای اظهارنامه مالیاتی سال مالی گذشته خود نیستند یا دارای درآمد عملیاتی در اظهارنامه مالیاتی سال مالی گذشته خود نیستند؛ این دسته دقیقا همانند نوع ۱ هستند با این تفاوت که سطح فناوری و ارزش افزوده محصولات یا خدمات آن‌ها کم‌تر است.

شرکت‌های دانش‌بنیان «تولیدی نوع 1»: شرکت‌های متقاضی که در اظهارنامه سال مالی گذشته خود دارای درآمد عملیاتی هستند: یعنی شرکت‌هایی که حداق 25 درصد درآمد خود را در اخرین اظهارنامه خود قرار داده باشند

شرکت‌های دانش‌بنیان «تولیدی نوع 2»: شرکت‌های متقاضی که در اظهارنامه سال مالی گذشته خود دارای درآمد عملیاتی هستند: یعنی شرکت‌هایی که خدمت یا محصولی با فناوری بالا داشته باشند یا شرکت‌های فنی و مهندسی پیمانکاری که حداقل 10 درصد پروژه خود را انجام داده باشند.

طبق آخرین آیين‌نامه ارزیابی شركت ها و موسسات دانش بنيان؛ رویکرد اصلی در تشخیص و دسته‌بندی محصولات و خدمات دانش بنیان، میزان پیچیدگی دانش فنی طراحی و ساخت آن می‌باشد. به این ترتیب محصولات زیر می‌توانند دانش بنیان شوند:

ماشاین آلات و تجهیزات پیشرفته: این دسته از محصولات اغلب محصولاتی هستند که دارای چند فناوری کلیدی (به طور عمده مکانیک، الکترونیک، نرم‌افزار، مواد) می‌باشد و عمده محصولات پیشرفته حوزه‌های مختلف در این بخش قابل قبول هستند.

داروهای پیشرفته: پس از تدوین معیارهای تفصیلی ارزیابی و دسته‌بندی محصولات حوزه درمان و تشخیص که به تایید متخصصان مختلف این حوزه رسید، ساختار فهرست این محصولات نیز بر همان اساس بازبینی و با عنوان «دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان (سنتتیک ، گیاهی-طبیعی سلولی و مهندسی بافت و بیوتکنولوژی)» جایگزین گردید.

محصولات پیشرفته سایر حوزه ها: تغییرات عمده و اصلی ویرایش جدید فهرست، در این بخش اتفاق افتاده و در واقع با مشخص شدن فناوری های کلیدی محصولات این بخش، تصمیم بر آن شد تا این محصولات در حوزه‌های اصلی فناوری قابل قبول و در کنار محصولات مشابه و نزدیک (ازلحاظ تکنولوژی) قرار گیرند.

لازم به ذکر است که در این ویرایش 4 محور «برنامه‌های کاربردی»، «پلتفرم»، «زیرساخت‌ها» ، «امنیت فضای تبادل اطلاعات» نیز به محصولات و خدمات قابل قبول دانش بنیان اضافه گردیده است.

دقت کنید که محصولات و خدمات دانش بنیان می‌شوند. در مکالمات و ادبیات مرسوم، لفظ دانش بنیان به شرکت‌ها اطلاق می‌شود که لزوما درست نست. شرکت‌ها در واقع به واسطه ارائه خدمات و محصولات فناوری‌محور خود، دانش بنیان می‌شوند.

در صورتی که درخواست دانش بنیان شدن رد شد دو راه‌کار وجود دارد:

۱. اعتراض کردن

۲. ارائه محصول جایگزین

۰۹۱۲۱۵۷۸۱۲۴

درصوتی که نیاز به راهنمایی دارید تماس بگیرید!

10 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.