چه چیزی ممکن است با واقعیت مجازی اشتباه شود؟

یوتیوب گنجینه ای از کلیپ‌های واقعیت مجازی است که افراد در آن دچار صانحه می‌شوند: کاربران لغزش می کنند ، به دیوارها برخورد می کنند و اجسام بی جان و بی جان را می زنند. محققان دانشگاه کپنهاگ با بررسی این موارد “واقعیت مجازی شکست می خورد” در یوتیوب ، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان و چرایی مشکلات برای کاربران و نحوه بهبود طراحی و تجربیات واقعیت مجازیبه منظور جلوگیری از حوادث هستند.

حوادث ناشی از واقعیت مجازی

میلیون ها بیننده یوتیوب از تماشای صدمه دیدن دیگران با استفاده از واقعیت مجازی لذت برده اند – افرادی که هدست واقعیت مجازی می پوشند ، زمین می خورند ، جیغ می زنند ، به دیوارها و تلویزیون ها برخورد می کنند یا تماشاگران را به زمین می کوبند. برخی از ما حتی نیز آن را تجربه کرده‌ایم. در حال حاضر ، فیلم هایی از حوادث ناگوار واقعیت مجازی ، با نام “VR fails” هستند که به یک زمینه تحقیقاتی تبدیل شده است.

به طور خاص ، محققان دانشگاه کپنهاگن که در بهبود ارتباط بین فناوری رایانه و انسان تخصص دارند ، 233 فیلم یوتوب از واقعیت مجازی شکست خورده را بررسی کرده‌اند. نتایج آن‌ها اکنون در مجموعه مقالات کنفرانس CHI منتشر شده است.

در بیشتر موارد ، واقعیت مجازی همچنان حوزه بازی بازان است. اما واقعیت مجازی در آموزش ، بازاریابی و صنعت تجربه بسیار گسترده شده است و به طور فزاینده ای در بخش های دیگر محبوب شده است. از آنجا که واقعیت مجازی ارزان تر و متداول تر شده است ، این فناوری در بسیاری از محیط هایی که در طراحی آن مورد توجه قرار نگرفته است مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، واقعیت مجازی در حال حاضر در خانه های مردم استفاده می شود.

زدن سیلی

بر اساس 233 کلیپ ویدئویی مختلف ، محققان فهرست دیگری از انواع خرابی ها ، تصادفات و علل آنها را تهیه کردند. یکی از انواع تصادف های مکرر زمانی است که کاربران واقعیت مجازی به دیوارها ، مبلمان یا تماشاگران برخورد می کنند. در یک مورد ، تماشاچی را دیدیم که شخصی را که هدست واقعیت مجازی را پوشانده بود قلقلک می داد. این باعث شد که کاربر واقعیت مجازی برگردد و به تماشاچی سیلی بزند.

ترس شایع ترین دلیل شکست ها یا تصادفات است: کاربران از پیشرفت در دنیای مجازی خود ، مانند سوار شدن با غلتک یا اجسامی که به سمت آنها می شتابند می ترسند. ترس در واکنش های اغراق آمیز خود را نشان می دهد ، به شکل فریاد و فریاد یا حرکات وحشی و غیرقابل کنترل که در آنها کاربران شروع به تند زدن با دست و پاهای خود می کنند. این امر اغلب منجر به سقوط و برخورد می شود ، به عنوان مثال ، یک کاربر سعی می کند از یک موقعیت مجازی فرار کند و سر خود را ابتدا به یک دیوار محکم می دوزد.

ایده های جدید برای طراحان

دکتر مورسان و همکارانش در حال حاضر تعدادی پیشنهاد برای جلوگیری از برخی از این حوادث دارند. برخی از بازی های واقعیت مجازی برای ترساندن بازیکنان یا ایجاد آدرنالین در آنها طراحی شده است – این بخشی از چیزی است که آنها را سرگرم کننده می کند. اما در بسیاری از موارد ، این هدف نیست. بنابراین باید تعادل را پیدا کرد. زیرا کاربران گهگاه صدمه دیده و تجهیزات از بین می روند ، برخی از افراد ممکن است علاقه خود را به استفاده از این فناوری از دست بدهند.

اکنون می توانیم طراحان را در مورد کارهایی که می توانند برای جلوگیری از حوادث متفاوت انجام دهند ، ارائه دهیم. به عنوان مثال ، با تغییر برخی از عناصر بازی می توان از برخورد جلوگیری کرد. به جای اینکه بازیکنی با شمشیر مجهز باشد که نیاز به نوسان زیاد بازوها دارد ، می توان تجهیزات آنها را با سپر جایگزین کرد. این رفتار بازیکنان را تغییر می دهد. محققان نیز سعی خواهند کرد برخی از طرح های پیشنهادی خود را در نمونه های اولیه بازی های واقعیت مجازی پیاده سازی کنند.

منبع: techxplore


واقعیت افزوده چطور می‌تونه به آموزش کمک کنه؟

عینک واقعیت مجازی اپل

فیسبوک و VR علیه ناشنوایی

واقعیت گسترش یافته