الگوریتم‌های سفارشی تبلیغات

صنعت تبلیغات دیجیتال میلیون‌ها سیگنال داده را در ثانیه بلعیده و پردازش می‌کند و حجم عظیمی از داده‌ها را تولید می‌کند. در حالی که صنعت بیش از حد روی کاهش کوکی متمرکز شده است ، کوکی شخص ثالث در واقع تنها یک ورودی بازاریابی است ، بسیاری از سیگنال های داده دیگر ، چه بصورت آنلاین و چه آفلاین ، برای بهینه سازی خرید رسانه‌ها در دسترس هستند.
الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوع (AI) می‌توانند با اهداف منحصر به فرد برندها مطابقت داشته باشند و به بازاریابان اجازه می‌دهد تا در حجم وسیعی از داده‌ها عملکردهای مناسبی را بیابند و خرید رسانه‌ها را برای به دست آوردن نتایج واقعی کسب و کار بهینه کنند. با ترکیب رویکردهای هوش مصنوعی سفارشی که شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) یک برند را ادغام می‌کند و وابستگی به کوکی شخص ثالث را کنار می‌گذارد ، می‌توان از عصر جدیدی از رسانه‌های شفاف و موثر با برنامه‌ استقبال کرد.

مطابقت با کاربر از طریق سیگنال های داده شخص اول

یکی از راه‌هایی که هوش‌مصنوعی و الگوریتم‌های سفارشی خرید رسانه‌ها را شکل می‌دهند، تطبیق مصرف کنندگان با مشتریانی که الگوهای دیجیتالی مشابهی دارند. هوش مصنوعی به جای تمرکز بر این که مصرف کنندگان چه کسی هستند – سن و جنسیت آنها یا محل زندگی آنها – فراتر از ویژگی های اساسی است تا بر مهمترین سیگنال‌های رفتاری مشتری احتمالی تمرکز کند. دو مصرف کننده می‌توانند مشخصات کاملاً متفاوتی داشته باشند اما در نهایت همان چیزی را می‌خواهند. در جایی که هدف گذاری سنتی مخاطبان این فرصت را از دست می‌دهد، تطبیق الگوریتمی برندها را قادر می‌سازد تا این نیازهای مشابه را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنند.
تطبیق الگوریتمی مصرف کننده در حال حاضر بر اساس سیگنال‌های داده شخص اول از خرده فروشان، برندها یا ناشران است. در آینده، انفجار انواع جدیدی از داده‌ها از خودروها و خانه‌های متصل، دستگاه‌های اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و افزوده و بیومتریک انتظار می‌رود که همه در این فرایند نقش خواهند داشت. هوش مصنوعی برای مدیریت این داده‌ها حیاتی خواهد بود و همیشه باید بر ایجاد تعادل بین هوش مصنوعی و اخلاق تأکید شود تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات برای همه بهتر عمل می‌کند در حالی که هویت‌های فردی محافظت می‌شود.

همسویی خرید رسانه‌ای با اهداف برند

راه دوم که الگوریتم های مناسب را برای خرید رسانه ها موثرتر می سازد این است که فعالیتها را با اهداف نام تجاری هماهنگ کنید تا عملکرد واقعی کسب و کار را ارائه دهید. برندها در مورد نتایجی که می خواهند به دست آورند تصمیم می گیرند و به KPI های ( شاخص کلیدی عملکرد) چند متری و ورودی های داده آفلاین اجازه می دهند تا در الگوریتم های سفارشی ادغام شوند و اطمینان حاصل شود که خرید رسانه ها بر رسیدن به این اهداف متمرکز است.
هوش مصنوعی می‌تواند با هدایت خودکار هزینه‌ها به مناطق دارای عملکرد قوی ، کارایی را افزایش دهد. این فناوری دائماً خود را برای تغییر تحویل و بهبود عملکرد بررسی می‌کند. الگوریتم‌ها می‌توانند بر اساس تنوع بسیار زیادی از عوامل مانند مدت زمان بازدید کاربر از وب سایت تبلیغ کننده ، پیش بینی کنند که کدام برداشت‌ها به خوبی عمل خواهند کرد و نرخ تبدیل بسیار بهتری نسبت به آنچه در بهینه سازی دستی قابل دستیابی است ایجاد کنند.
علاوه بر این ، هنگامی که نتایج مطلوب به دست آمد ، الگوریتم های سفارشی می توانند هزاران آزمایش در لحظه را برای تعیین پیشنهاد دقیق مورد نیاز برای برنده شدن رسانه‌ها در تبادل آگهی انجام دهند. عملکرد خرید رسانه‌ها را می توان به طور مداوم اندازه گیری کرد، و نتایج به الگوریتم‌ها بازگردانده شد تا حلقه بسته بهینه سازی ایجاد شود.
در حالی که هوش مصنوعی برای افزایش و ساده سازی خرید رسانه های دیجیتال بسیار حیاتی است ، اما به هیچ وجه افراد را از این روند حذف نمی کند. موفقیت متکی بر ورودی اولیه و مدیریت مداوم کمپین ها توسط افراد بسیار ماهر از دانشمندان داده تا برنامه ریزان رسانه است. موفقیت الگوریتمی در مورد یافتن هماهنگی بین انسان و ماشین با بهینه سازی برای اهداف تعیین شده و تحت نظارت افراد واقعی برای اطمینان از کاربرد اخلاقی فناوری است.

بهینه سازی پویا خلاقیت برای عملکرد

نقش الگوریتم‌های سفارشی با تصور خرید مناسب با قیمت مناسب خاتمه نمی‌یابد، بلکه شامل اجرای تبلیغات و به طور خاص بهینه سازی خلاقیت تبلیغاتی برای به حداکثر رساندن شانس تبدیل است. الگوریتم‌های سفارشی پیچیده برای انتخاب مناسب ترین و موثرترین عناصر خلاق، با توجه به نقاط مختلف داده و برای جمع آوری تبلیغاتی که در مراحل مختلف سفر خرید برای افراد جذاب است، استفاده می‌شود.
به عنوان مثال، ولوو اخیراً از هوش مصنوعی برای ایجاد تبدیل مقرون به صرفه از کمپین تبلیغاتی دیجیتال در نروژ استفاده کرده است. از الگوریتم های سفارشی برای آزمایش عناصر خلاق مانند آرم ، طرح بندی و پیام رسانی در مقیاس استفاده شد تا مشخص شود کدام نسخه خلاقانه بیشترین تبدیل را با کمترین هزینه انجام می دهد. در نتیجه ، ولوو شاهد افزایش ۴۴۰ درصدی در میزان پیکربندی خودروهای جدید و رزرو تست های آزمایشی بوده و از بودجه بازاریابی خود با کاهش ۶۶ درصدی هزینه برای خرید (CPA) استفاده کارآمدتر کرد.
با تکامل فناوری‌ها و افزایش حجم داده‌ها در تبلیغات دیجیتالی، کاربردهای خلاقانه الگوریتم‌های سفارشی به روشی ادامه می‌یابد که ما هنوز نمی توانیم تصور کنیم. آنچه ما می‌توانیم از آن مطمئن باشیم این است که هوش مصنوعی جزء ضروری در جعبه ابزار هر بازاریابی است که به دنبال بهینه سازی خرید رسانه ای و ارائه بهتر نتایج کسب و کار خواهد بود.

منبع: https://artificialintelligence-news.com

 


سونی از هوش مصنوعی برای سفارشی سازی بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کند

گزارش مالی شرکت HTC، گزارشی از ضررهای زیاد ولی امید فراوان